• Zabawa z farbą :-)
          • Zabawa z farbą :-)

          • W ubiegłym tygodniu w holu naszego przedszkola zagościły farby i strecz w kolorystyce i tematyce już swiatecznej.

            Zabawy farbą zaspokajają potrzeby tworzenia i ekspresji, a także rozwijają umiejętności pracy w grupie, dając przy tym duzo radości przy tworzenie kolorowych obrazków.

          • Rejonowe Igrzyska Dzieci

          • Dnia 07. 04. 2022r w Pruchniku odbyły się Rejonowe Igrzyska Dzieci w Indywidualnych Biegach Przełajowych Dziewcząt.

            Nasza uczennica Lena Nazarczuk zajęła I miejsce w biegu na 800m i będzie reprezentować naszą szkołę 21.04.2022r w Zawodach Wojewódzkich w Kolbuszowej.

            Gratulujemy tak wspaniałego wyniku i życzymy dalszych sukcesów.

        • Ozdoby Wielkanocne
          • Ozdoby Wielkanocne

          • Święta coraz bliżej dlatego uczestnicy Zajęć konstruktorko modelarskich również nie próżnowali.

            Przygotowali ozdoby i dekoracje świąteczne.

            Zapraszamy do galerii zdjęć :-)

        • Ogródek wiosenny
          • Ogródek wiosenny

          • Ogródek wiosenny w grupie Jagódki

            Czas wiosenno-wielkanocny zachęcił nas do założenia w naszej sali zielonego ogródka. W tym celu zgromadziliśmy potrzebne rzeczy a także przypomnieliśmy jakie warunki potrzebne są roślinom do wzrostu.

            Dzieci sadziły cebulę aby wyrósł z niej szczypior. Wysiewały koper a także wielkanocny owies, który przystroi nasze świąteczne stoły.

            Nasza hodowla wzbogaciła kącik przyrody a my z przyjemnością będziemy obserwować wzrost naszych roślin.

            Czekamy z niecierpliwością

        • Palma wielkanocna
          • Palma wielkanocna

          • Palma wielkanocna to istotny symbol Świąt Wielkiej Nocy.

            Na dzisiejszych zajęciach z edukacji technicznej dużo frajdy i radości sprawiło uczniom klasy drugiej samodzielne wykonanie tej wielkanocnej ozdoby.

            Palmy zostały wykonane z gałązek wierzbowych, barwinka, suszonych kwiatów i kwiatów z bibuły.

             

        • "Tęczowy eksperyment"
          • "Tęczowy eksperyment"

          • Dziś na zajęciach przedszkolaki wykonały tęczowy eksperyment, do którego użyliśmy kolorowych cukierków oraz wody.

            Przedszkolaki dowiedziały się także jak zachowują się barwniki, gdy połączy się je z mlekiem i płynem.

        •  „Wiosenny ogródek”
          • „Wiosenny ogródek”

          • Przedszkolaki nie mogą doczekać się aż nadejdzie WIOSNA!!! 

            Postanowiły założyć w sali swój „Wiosenny ogródek”.

            Wszyscy zamienili się w małych ogrodników. Dzieci przygotowały doniczki wykorzystując butelki PET, które własnoręcznie przyozdobiły. Sadziły cebulkę, fasolę, owies, rzodkiewkę.

            Z wcześniejszych zajęć dzieci wiedziały, że do rozwoju roślin niezbędne są woda i słońce, więc doniczki z roślinkami postawiły na parapecie, żeby słońce przyspieszyło kiełkowanie roślin. Codziennie będziemy pielęgnować nasze ogródki. 

            Dzięki bezpośredniej obserwacji dzieci będą miały możliwość poznania cyklu rozwoju roślin. Ponadto nauczą się systematycznej pielęgnacji podczas pełnienia codziennych dyżurów. Mamy nadzieję, że kącik przyrody pobudzi ich ciekawość i aktywność poznawczą.

             

        • "Strofy o Ojczyźnie"
          • "Strofy o Ojczyźnie"

          • Konkurs Recytatorski "Strofy o Ojczyźnie"

             

            Dnia 31.03.2022 w Baszni Dolnej odbył się XXX Powiatowy Zuchowo - harcerski Konkurs Recytatorki.

             

            Zuchy i Harcerze recytowały wiersze Marii Konopnickiej.

             

            Kaja Kudyba z 3 Gromady Zuchowej "Słoneczka" z Młodowa zajęła 3 miejsce zdobywając puchar, dyplom i grę.

             

            Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy

        • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

          • 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

            Celem tego wydarzenia jest zwiększenie świadomości na temat autyzmu.

            Został on ustanowiony w 2008 r. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie.

             

            Autyzm jest zaburzeniem rozwoju związanym z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego. Przy odpowiednich metodach terapeutycznych można zmniejszyć jego nasilenie. Jeszcze niedawno uważano, że autyzm dotyczy głównie chłopców – był diagnozowany u nich niemal cztery razy częściej niż u dziewcząt. Stąd też symbolicznym kolorem autyzmu stał się niebieski.

            Uczniowie, nasze przedszkolaki oraz nauczyciele naszej szkoły dołączyli do akcji poprzez ubranie się w barwy koloru niebieskiego, wykonały również piękne prace plastyczne.

             

          • „Pola Nadziei” na terenie naszej Szkoły

          • Zapraszamy wszystkich do udziału w wiosennej edycji „Pola Nadziei” organizowanej na terenie naszej Szkoły

            W dniach Wtorek i Środa będzie ustawione stoisko na pierwszym piętrze koło windy.

            Wolontariusze będą zbierali do puszki dowolne kwoty, a w podziękowaniu darczyńca otrzyma żółty kwiat Żonkila.

            Żonkile wykonane zostały przez uczniów Naszej Szkoły :-)

            Serdecznie zapraszamy.

          • "W marcu jak w garncu"

          •  

             Z takim tematem zmierzyły się w tamtym tygodniu Jagódki 😊

            Dzieci dokonując codziennych obserwacji utrwalały sobie symbole pogody, poznały wiersz "Kucharz Marzec"

            I już potrafią wytłumaczyć co oznacza powyższe przysłowie😊

          • Konkurs na Najładniejszy Stroik Wielkanocny

          • Świetlica szkolna ogłasza konkurs na Najładniejszy Stroik Wielkanocny w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa

                Celem konkursu jest propagowanie tradycji związanej z tematyką Świąt Wielkanocnych, stworzenie okazji do indywidualnej działalności artystycznej, wymiany wiedzy na  temat zanikającego zwyczaju własnoręcznego robienia pięknych stroików wielkanocnych.

               Jesteś kreatywny, lubisz działać twórczo, masz dużo pomysłów, oraz chwilę wolnego czasu przygotuj piękny świąteczny stroik.

              Prace należy dostarczyć do dnia 11 kwietnia 2022 roku do Pani Aliny Kornagi, Pani Jadwigi Wojtyszyn oraz Pani Małgorzaty Antonik.

             

             

            NAGRODY NIESPODZIANKI CZEKAJĄ

             

          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

          • 2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

            Autyzm to zaburzenie rozwojowe związane z nieprawidłową pracą mózgu.

            Osoby dotknięte autyzmem mają problemy z komunikacją, postrzeganiem świata czy prawidłowym rozumieniem relacji społecznych.

            My, jako społeczeństwo, musimy sobie uświadomić, iż nie jest to ani lepsze, ani gorsze spojrzenie na świat.

            Jest po prostu INNE.

        • Krasnale :-)
          • Krasnale :-)

          • Krasnale opanowały zajęcia konstrukcyjno – modelarskie.

            Uczniowie mieli okazję wykazania się umiejętnością posługiwania się nitką i nitką?

            Efekty prezentujemy poniżej

             

        • "Wiosna na parapecie"
          • "Wiosna na parapecie"

          • "Wiosna na parapecie" 31.03.2022

            Dzieci z grupy "Słoneczka" 5-latki powitały wiosne na parapecie w swojej sali, założyły wiosenny ogródek w skrzynce posadziły cebulę, z której natka posłuży do zrobienia kanapek wiosennych.

            W doniczkach posadziły wiosenne kwiatki które będą ozdobą parapetu, wszystkie dzieciaki były bardzo zaangażowane i cieszyły się, że mogą być pomocne.

        • „The Big Challenge"
          • „The Big Challenge"

          • Dnia 29.03.2022 r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Młodowie odbył się konkurs z języka angielskiego „The Big Challenge”. 

             

            Wzięło w nim udział 62 uczestników z klas 4 - 8. Jego zasięg jest ogólnopolski, uczniowie mają więc okazję zmierzyć się ze swoimi rówieśnikami z całego kraju. Wszyscy uczestnicy są nagradzani niezależnie od wyniku, a najlepsi otrzymują prestiżowe nagrody.

             

            Konkurs składał się z dwóch części: rozumienia ze słuchu oraz tekstów pisanych. Czas przeznaczony na rozwiązanie wszystkich zadań wynosił 45 minut.

            Wszystkie pytania były wielokrotnego wyboru. Do każdego pytania podane były cztery propozycje odpowiedzi, tylko jedna z nich była poprawna.

            Pytania testowe były podzielone na trzy stopnie trudności: łatwy, średni i trudny. Test otwierały pytania łatwe, które następnie przechodziły w średnio-trudne i trudne, w miarę jak uczeń rozwiązuje test. 

            Większość pytań była zilustrowana zdjęciami / obrazkami. Wizualizacje zapewniały kontekst zadawanych pytań, oraz czyniły je bardziej przystępnymi dla młodszych uczestników. 

             

            Życzymy powodzenia wszystkim uczestnikom  konkursu i z niecierpliwością czekamy na wyniki, które będą niebawem !

             

            Koordynatorki konkursu są panie Edyta Buczko i Barbara Mazurkiewicz.

             

            Dziękujemy za udostępnienie pracowni panu Arturowi Guzkowi 

        • Zdrowe odżywianie ...
          • Zdrowe odżywianie ...

          • Na ostatnich zajęciach dzieci z grupy Jagódki dowiedziały się jak ważne jest zdrowe odżywianie.

            Próbowały różnych smaków i samodzielnie wykonały pyszne kanapeczki, które dały im dużo siły do dalszej zabawy.

          • SZKOLNE WYBORY KSIĄŻEK !!!

          •  

             

             Zaproponuj książki do szkolnej biblioteki

                Nasza szkoła w bieżącym roku uczestniczy w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. Program ma na celu wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz rozwój bibliotek do 2025 roku, a w szczególności wzmocnienie potencjału bibliotek szkolnych poprzez wzrost atrakcyjności ich zbiorów.

                W związku z pozyskaniem przez Szkołę Podstawową w Młodowie funduszy
            (15 000 zł) na zakup książek do biblioteki szkolnej, zwracamy się z prośbą
            o pomoc w zaplanowaniu zakupów. Zamierzamy zakupić nowości wydawnicze znajdujące się w aktualnej ofercie księgarskiej.

               Kupując książki do biblioteki szkolnej pragniemy  spełnić oczekiwania czytelników i kupić takie pozycje, które będą najbardziej odpowiadały użytkownikom szkolnej biblioteki.

               Aby tak się stało, prosimy o udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie:

                     JAKIE KSIĄŻKI PAŃSTWA ZDANIEM NALEŻY ZAKUPIĆ DO BIBLIOTEKI SZKOLNEJ ? ( proszę o podanie 3 tytułów i autora książki)

            Prosimy o przesyłanie odpowiedzi poprzez dziennik elektroniczny do Pani Małgorzaty Antonik  malgorzataantonik11@gmail.com

            Wyniki głosowania posłużą do stworzenia listy książek, które zostaną zakupione do naszej biblioteki w ramach funduszy uzyskanych z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

                  Za każdą propozycję już dziś dziękujemy!

            Akcja trwa od 29 marca do 5 kwietnia 2022 roku.

          • Priorytet 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

          •  

            Realizujemy  Priorytet 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

             

            Mamy przyjemność poinformować ,że otrzymaliśmy dotację rządową w ramach Priorytetu 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021- 2025. Program ma na celu wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz rozwój bibliotek do 2025 roku, a w szczególności wzmocnienie potencjału bibliotek szkolnych poprzez wzrost atrakcyjności ich zbiorów. Nasza szkoła otrzymała dofinansowanie na kwotę 15 000 złotych ( w tym 12 000 złotych kwota dotacji + 3 000 złotych wkład własny organu prowadzącego). Przyznane pieniądze możemy wydać na zakup nowości wydawniczych, zakup elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej ( program e –biblio, czytniki, kilka nowych regałów ) oraz na realizację działań promujących czytelnictwo.