• "W marcu jak w garncu"

          •  

             Z takim tematem zmierzyły się w tamtym tygodniu Jagódki 😊

            Dzieci dokonując codziennych obserwacji utrwalały sobie symbole pogody, poznały wiersz "Kucharz Marzec"

            I już potrafią wytłumaczyć co oznacza powyższe przysłowie😊

          • Konkurs na Najładniejszy Stroik Wielkanocny

          • Świetlica szkolna ogłasza konkurs na Najładniejszy Stroik Wielkanocny w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa

                Celem konkursu jest propagowanie tradycji związanej z tematyką Świąt Wielkanocnych, stworzenie okazji do indywidualnej działalności artystycznej, wymiany wiedzy na  temat zanikającego zwyczaju własnoręcznego robienia pięknych stroików wielkanocnych.

               Jesteś kreatywny, lubisz działać twórczo, masz dużo pomysłów, oraz chwilę wolnego czasu przygotuj piękny świąteczny stroik.

              Prace należy dostarczyć do dnia 11 kwietnia 2022 roku do Pani Aliny Kornagi, Pani Jadwigi Wojtyszyn oraz Pani Małgorzaty Antonik.

             

             

            NAGRODY NIESPODZIANKI CZEKAJĄ

             

          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

          • 2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

            Autyzm to zaburzenie rozwojowe związane z nieprawidłową pracą mózgu.

            Osoby dotknięte autyzmem mają problemy z komunikacją, postrzeganiem świata czy prawidłowym rozumieniem relacji społecznych.

            My, jako społeczeństwo, musimy sobie uświadomić, iż nie jest to ani lepsze, ani gorsze spojrzenie na świat.

            Jest po prostu INNE.

        • Krasnale :-)
          • Krasnale :-)

          • Krasnale opanowały zajęcia konstrukcyjno – modelarskie.

            Uczniowie mieli okazję wykazania się umiejętnością posługiwania się nitką i nitką?

            Efekty prezentujemy poniżej

             

        • "Wiosna na parapecie"
          • "Wiosna na parapecie"

          • "Wiosna na parapecie" 31.03.2022

            Dzieci z grupy "Słoneczka" 5-latki powitały wiosne na parapecie w swojej sali, założyły wiosenny ogródek w skrzynce posadziły cebulę, z której natka posłuży do zrobienia kanapek wiosennych.

            W doniczkach posadziły wiosenne kwiatki które będą ozdobą parapetu, wszystkie dzieciaki były bardzo zaangażowane i cieszyły się, że mogą być pomocne.

        • „The Big Challenge"
          • „The Big Challenge"

          • Dnia 29.03.2022 r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Młodowie odbył się konkurs z języka angielskiego „The Big Challenge”. 

             

            Wzięło w nim udział 62 uczestników z klas 4 - 8. Jego zasięg jest ogólnopolski, uczniowie mają więc okazję zmierzyć się ze swoimi rówieśnikami z całego kraju. Wszyscy uczestnicy są nagradzani niezależnie od wyniku, a najlepsi otrzymują prestiżowe nagrody.

             

            Konkurs składał się z dwóch części: rozumienia ze słuchu oraz tekstów pisanych. Czas przeznaczony na rozwiązanie wszystkich zadań wynosił 45 minut.

            Wszystkie pytania były wielokrotnego wyboru. Do każdego pytania podane były cztery propozycje odpowiedzi, tylko jedna z nich była poprawna.

            Pytania testowe były podzielone na trzy stopnie trudności: łatwy, średni i trudny. Test otwierały pytania łatwe, które następnie przechodziły w średnio-trudne i trudne, w miarę jak uczeń rozwiązuje test. 

            Większość pytań była zilustrowana zdjęciami / obrazkami. Wizualizacje zapewniały kontekst zadawanych pytań, oraz czyniły je bardziej przystępnymi dla młodszych uczestników. 

             

            Życzymy powodzenia wszystkim uczestnikom  konkursu i z niecierpliwością czekamy na wyniki, które będą niebawem !

             

            Koordynatorki konkursu są panie Edyta Buczko i Barbara Mazurkiewicz.

             

            Dziękujemy za udostępnienie pracowni panu Arturowi Guzkowi 

        • Zdrowe odżywianie ...
          • Zdrowe odżywianie ...

          • Na ostatnich zajęciach dzieci z grupy Jagódki dowiedziały się jak ważne jest zdrowe odżywianie.

            Próbowały różnych smaków i samodzielnie wykonały pyszne kanapeczki, które dały im dużo siły do dalszej zabawy.

          • SZKOLNE WYBORY KSIĄŻEK !!!

          •  

             

             Zaproponuj książki do szkolnej biblioteki

                Nasza szkoła w bieżącym roku uczestniczy w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. Program ma na celu wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz rozwój bibliotek do 2025 roku, a w szczególności wzmocnienie potencjału bibliotek szkolnych poprzez wzrost atrakcyjności ich zbiorów.

                W związku z pozyskaniem przez Szkołę Podstawową w Młodowie funduszy
            (15 000 zł) na zakup książek do biblioteki szkolnej, zwracamy się z prośbą
            o pomoc w zaplanowaniu zakupów. Zamierzamy zakupić nowości wydawnicze znajdujące się w aktualnej ofercie księgarskiej.

               Kupując książki do biblioteki szkolnej pragniemy  spełnić oczekiwania czytelników i kupić takie pozycje, które będą najbardziej odpowiadały użytkownikom szkolnej biblioteki.

               Aby tak się stało, prosimy o udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie:

                     JAKIE KSIĄŻKI PAŃSTWA ZDANIEM NALEŻY ZAKUPIĆ DO BIBLIOTEKI SZKOLNEJ ? ( proszę o podanie 3 tytułów i autora książki)

            Prosimy o przesyłanie odpowiedzi poprzez dziennik elektroniczny do Pani Małgorzaty Antonik  malgorzataantonik11@gmail.com

            Wyniki głosowania posłużą do stworzenia listy książek, które zostaną zakupione do naszej biblioteki w ramach funduszy uzyskanych z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

                  Za każdą propozycję już dziś dziękujemy!

            Akcja trwa od 29 marca do 5 kwietnia 2022 roku.

          • Priorytet 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

          •  

            Realizujemy  Priorytet 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

             

            Mamy przyjemność poinformować ,że otrzymaliśmy dotację rządową w ramach Priorytetu 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021- 2025. Program ma na celu wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz rozwój bibliotek do 2025 roku, a w szczególności wzmocnienie potencjału bibliotek szkolnych poprzez wzrost atrakcyjności ich zbiorów. Nasza szkoła otrzymała dofinansowanie na kwotę 15 000 złotych ( w tym 12 000 złotych kwota dotacji + 3 000 złotych wkład własny organu prowadzącego). Przyznane pieniądze możemy wydać na zakup nowości wydawniczych, zakup elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej ( program e –biblio, czytniki, kilka nowych regałów ) oraz na realizację działań promujących czytelnictwo.

        • Międzyszkolny Konkurs Recytatorski
          • Międzyszkolny Konkurs Recytatorski

          • W dniu 28.03.2022 odbył się Międzyszkolny Konkurs Recytatorski.

            Zuchy z 3 "Gromady Zuchowej Słoneczka" recytowały wiersze Marii Konopnickiej.

            1 miejsce zajęła Kaja Kudyba,

            2 miejsce Malwina Ważna,

            3 miejsce Maja Antonik.

            Zostały przyznane dyplomy i nagrody rzeczowe.

            Konkurs odbył się w miłej i radosnej atmosferze.

          • Pola Nadziei

          • Moi drodzy większość z was zastanawia się dlaczego w szkole wykonywane są przez uczniów żonkile.

            Odpowiedź jest prosta: Nasza Szkoła dołączyła do akcji Pola Nadziei Wiosna 2022.

            TERMIN rozpoczęcia zostanie zostanie ogłoszony na początku kwietnia.

            A teraz kilka przydatnych informacji :-)

             

             

            Fundacja Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci jest uczestnikiem ogólnopolskiej inicjatywy „Pola Nadziei”

            Na czym polega akcja?

            Inicjatywa ta ma na celu szerzenie idei opieki hospicyjnej wśród dzieci i młodzieży oraz wsparcie dla organizacji, które tą opiekę zapewniają. Zapraszamy wszystkich do udziału w wiosennej edycji „Pola Nadziei” organizowanej na terenie Rzeszowa i innych miejscowości przez Naszą Fundację.

            Kiedy i gdzie?

            Każdego roku jesienią sadzone są cebulki żonkili przez pracowników firm, uczniów szkół i przedszkoli oraz osoby indywidualne z województwa podkarpackiego. Wiosną kwiaty są ścinane oraz rozdawane za symboliczny datek na rzecz działalności Fundacji Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci.

            W ramach inicjatywy "POLA NADZIEI" w marcu w Placówkach Oświatowych będzie prowadzona edukacja hospicyjna dzięki której uczniowie mają szanse dowiedzieć się w jaki sposób działa Hospicjum i jaką opiekę zapewnia nieuleczalnie chorym Dzieciom. Dodatkowo w ramach zajęć będą wykonywane ręcznie kwiaty żonkila z dowolnego materiału.

            W kwietniu uczestnicy wydarzenia podejmą próbę rozprowadzenia ściętych oraz wykonanych ręcznie kwiatów na własnym terenie. Alternatywą jest dowiezienie ich do naszej siedziby. Wolontariusze Hospicjum będą kwestować na ulicach Rzeszowa zbierając wolne datki na rzecz naszej działalności.

            Dlaczego żonkil?

            To symbol nadziei, która jest nieodłącznym elementem pracy hospicyjnej. Akcja „Pola Nadziei” ma na celu propagowanie idei opieki hospicyjnej oraz wsparcie naszej działalności.

            Zapraszamy do wzięcia udziału w tej pięknej inicjatywie. Wspólnymi siłami sprawmy, aby Podkarpacie zakwitło na żółto, a w naszych sercach rozkwitła nadzieja.

        • Młodzież Zapobiega Pożarom
          • Młodzież Zapobiega Pożarom

          • Ogólnopolski Turniej Wiedzy Pożarniczej

            „Młodzież Zapobiega Pożarom”- sukces Michała Misztala w konkursie.

            25 marca 2022 r. w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Lisich Jamach odbyły się eliminacje gminne Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”.

            OTWP ma na celu popularyzowanie przepisów i kształtowanie umiejętności w zakresie ochrony ludności, ekologii, ratownictwa i ochrony przeciwpożarowej. W szczególności służy popularyzowaniu wśród dzieci i młodzieży wiedzy ze znajomości przepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek pożaru, praktycznych umiejętności posługiwania się podręcznym sprzętem gaśniczym, wiedzy na temat techniki pożarniczej, organizacji ochrony przeciwpożarowej, szeroko rozumianego ratownictwa oraz wiedzy z zakresu bezpieczeństwa powszechnego, a także historii i tradycji ruchu strażackiego.

            Organizatorem eliminacji był Zarząd Oddziału Gminnego ZOSP RP

            w Lubaczowie oraz Wójt Gminy Lubaczów.

            W tegorocznym konkursie OTWP „Młodzież Zapobiega Pożarom”

            uczestniczyło 20 uczniów z 5 szkół podstawowych z Gminy Lubaczów.

            Naszą szkołę reprezentowali: Michał Misztal i Paweł Cozac z klasy IV oraz Patryk Mazepa i Jakub Furgała z klasy VIIIB.

            Opiekę nad uczniami podczas przygotowywania się do etapu gminnego konkursu sprawowała Pani Małgorzata Antonik.

            Serdecznie gratulujemy Michałowi Misztalowi, który zajął 1 miejsce.

            w grupie młodszej i będzie reprezentował naszą szkołę i gminę na kolejnym etapie turnieju.

            Pozostałym uczestnikom turnieju gratulujemy odwagi i chęci podjęcia się trudu, jakim jest przygotowanie się do konkursu.

        • Motylki ...
          • Motylki ...

          • Dzieci z grupy Jagódki wraz z pojawieniem się pierwszych promyków ciepłego słoneczka zaczynają poszukiwać oznak wiosny.

            Dziś wykonały kolorowe przewlekane motylki.

        • ,, Odpadki zabawki"
          • ,, Odpadki zabawki"

          • W piątek na zajęciach z edukacji technicznej uczniowie klasy drugiej wykonali zabawki z recyklingu.

            Zrobiliśmy zwierzątka, samochodziki , domki i zabawki dla młodszego rodzeństwa.

            Naszą wystawę prac nazwaliśmy ,, Odpadki zabawki".

        • Wyniki I etapu Ogólnopolskiej Olimpiady Smogowej
          • Wyniki I etapu Ogólnopolskiej Olimpiady Smogowej

          • W dniu 24.03 uczniowie z klas 7 i 8 uczestniczyli w I etapie Ogólnopolskiej Olimpiadzie Smogowej organizowanej przez Edukacyjną Sieć Antysmogową.

            Konkurs odbywał się w formie on-line na specjalnej platformie.

            Do II etapu konkursu udało się awansować Róży Serkis oraz Jerzemu Serkis.

            Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy, a Róży i Jerzemu życzymy powodzenia w kolejnym etapie konkursu.

        • Dzień Wody
          • Dzień Wody

          • Dnia 22 marca obchodzony jest Światowy Dzień Wody. W naszym przedszkolu dzieci również przyłączyły się do świętowania.

            Ten dzień miał na celu rozwijanie zainteresowań dzieci o otaczającym je świecie oraz rozbudzenie  poczucia odpowiedzialności za istniejące niewielkie zasoby wody pitnej; uświadomienie znaczenia wody dla życia i zdrowia ludzi, zwierząt i roślin.

            Przedszkolaki dowiedziały się, w jaki sposób mogą one podczas codziennych czynności oszczędzać wodę. Prowadziły  doświadczenia badające jej właściwości: smak, zapach, kolor, odgłosy jakie wydaje woda.Obserwowały, które przedmioty pływają, a które toną w wodzie. 

            Święto Wody było wspaniałym, radosnym dniem, który obfitował w atrakcje i wydarzenia.


            Przypomniałyśmy dzieciom, jak ważną rolę w naszym życiu pełni woda.

            Dzień wody i nasze eksperymenty z rosnącą pianka i wodą cd..

        • ,,Nie przelewaj"
          • ,,Nie przelewaj"

          • Postępujące zmiany klimatyczne z jednej strony powodują zmniejszanie zasobów dostępnej słodkiej wody, z drugiej strony zapotrzebowanie na nią wciąż rośnie. Wpływ na to ma wzrost ludności Ziemi oraz ciągły rozwój rolnictwa i przemysłu. Dziś już wiemy, że na świecie doszło do niekorzystnych zmian w światowym bilansie wodnym.

            Aby chronić światowe zasoby wodne, należy podjąć środki zapobiegawcze. W pierwszej kolejności nie wolno szkodzić. Należy ograniczać i wykluczać źródła zanieczyszczeń oraz z wyprzedzeniem identyfikować czynniki mogące potencjalnie zatruwać wodę. Niezbędna w tym jest edukacja ekologiczna. Dlatego 22 marca obchodzony jest Światowy Dzień Wody.

            Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w ogólnopolskiej kampanii ,,Nie przelewaj", której pomysłodawcą i realizatorem jest Fundacja Polska Ziemia, a dofinansowanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W ramach tej akcji obejrzeli film o tym skąd pochodzi woda oraz zbadali jakość wody w pobliskim potoku.